Πώς να κάνετε πραγματικά αποτελεσματικό το Recruitment Marketing στα Social Media

27/06/2025
3 λεπτά
Πώς να κάνετε πραγματικά αποτελεσματικό το Recruitment Marketing στα Social Media

Μοιράσου

Πιθανόν να το έχετε ακούσει δεκάδες φορές: «Πρέπει να δημοσιεύετε περισσότερο στα social media αν θέλετε να προσελκύσετε καλύτερους υποψήφιους». Εύκολο να το λες. Πιο δύσκολο να το κάνεις.​

Γιατί το θέμα είναι το εξής — το recruitment marketing στα social media δεν αφορά απλώς την ανάρτηση μιας αγγελίας στο LinkedIn με το λογότυπο της εταιρείας. Αφορά τη δημιουργία μιας (πραγματικής) σύνδεσης. Την αφήγηση μιας ιστορίας. Την εύρεση του κατάλληλου κοινού και του σωστού μορφότυπου. Και ειλικρινά; Αφορά επίσης την προσπάθεια να ξεχωρίσετε μέσα στον θόρυβο της ροής ειδήσεων των ανθρώπων.​

Και όμως, πολλοί recruiters διστάζουν. Κάποιοι δεν αισθάνονται σίγουροι για το πώς να γράψουν αναρτήσεις. Άλλοι δεν είναι βέβαιοι αν κάποιος τις διαβάζει καν. Κάποιοι απλώς δεν μπορούν να συνδέσουν την προσπάθεια με πραγματικά αποτελέσματα, οπότε τους φαίνεται χάσιμο χρόνου.​

Αλλά όταν γίνεται σωστά, τα social media μπορούν να γίνουν ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία προσέλκυσης ταλέντων. Χρειάζεστε απλώς μια ξεκάθαρη προσέγγιση — και λίγη συνέπεια. Ας το αναλύσουμε.​

 

Ξεκινήστε με τα βασικά: Γνωρίστε το brand σας και σε ποιον απευθύνεστε

Πριν ξεκινήσετε να δημοσιεύετε οτιδήποτε, κάντε στον εαυτό σας μια πολύ ουσιαστική ερώτηση: Πώς είναι πραγματικά να εργάζεται κανείς στην εταιρεία μας;​

Αυτό είναι το employer brand σας — όχι οι γυαλιστερές αξίες στην ιστοσελίδα σας, αλλά η καθημερινή εμπειρία του να είσαι μέλος της ομάδας σας. Μόλις το ξεκαθαρίσετε αυτό, το επόμενο βήμα είναι να γνωρίσετε ποιον προσπαθείτε να προσελκύσετε — τον ιδανικό υποψήφιο και το προφίλ του. Τι είδους ανθρώπους θέλετε να συνεργαστείτε; Τι τους παρακινεί; Σε ποιες πλατφόρμες περνούν τον χρόνο τους; Τι είδους τόνος ή οπτικό στυλ μπορεί να τραβήξει την προσοχή τους;​

Αν πετύχετε αυτό το μέρος, τα μηνύματά σας δεν θα φαίνονται γενικά. Θα ακούγονται σαν εσάς — και αυτό είναι που κάνει τους ανθρώπους να σταματούν το σκρολάρισμα.​

 

Μην προσπαθείτε να είστε παντού — Επιλέξτε πλατφόρμες που έχουν νόημα

Δεν είναι κάθε κοινωνική πλατφόρμα κατάλληλη για κάθε ομάδα. Το LinkedIn λειτουργεί καλά για επαγγελματικούς ρόλους, αλλά το Instagram μπορεί να είναι καλύτερο για να παρουσιάσετε την κουλτούρα της ομάδας σας, και το Facebook μπορεί ακόμα να είναι ένα ισχυρό εργαλείο σε τοπικές αγορές. Και μην ξεχνάμε το αγαπημένο μέσο της Generation Z — το TikTok.​

Αντί να διασκορπίζετε τον εαυτό σας, επιλέξτε ένα ή δύο κανάλια που ευθυγραμμίζονται με το κοινό σας και δεσμευτείτε σε αυτά. Και ναι, υπάρχουν εξαιρετικά εργαλεία (όπως το Buffer, το Hootsuite ή ακόμα και το Meta Business Suite) που μπορούν να σας βοηθήσουν να προγραμματίσετε, να παρακολουθήσετε και να αναλύσετε τις αναρτήσεις σας, ώστε να μην είστε συνεχώς κολλημένοι στο τηλέφωνό σας.​

Το κλειδί εδώ δεν είναι να είστε σε κάθε πλατφόρμα — είναι να εμφανίζεστε καλά στις πλατφόρμες που έχουν σημασία για το κοινό σας.​

 

Αν θέλετε αλληλεπίδραση, σταματήστε να είστε βαρετοί

Κανείς δεν θέλει να δει άλλη μια ανάρτηση που λέει, «Προσλαμβάνουμε! Ελάτε στην καταπληκτική μας ομάδα.» Τι σημαίνει αυτό πραγματικά;​

Αν θέλετε να ενδιαφερθούν οι άνθρωποι, δώστε τους κάτι που αξίζει να ενδιαφερθούν. Δείξτε την πραγματική σας ομάδα σε δράση. Μοιραστείτε ιστορίες από τρέχοντες εργαζόμενους για το τι τους εξέπληξε όταν εντάχθηκαν. Χρησιμοποιήστε χιούμορ, οπτικά ή σύντομα βίντεο. Μιλήστε για προκλήσεις καθώς και για επιτυχίες. Κάντε το περιεχόμενό σας να φαίνεται ότι γράφεται από ανθρώπους — όχι από εταιρικά ρομπότ.​

Και διατηρήστε το συνεπές. Ένα ημερολόγιο περιεχομένου σας βοηθά να αποφύγετε το κλασικό μοτίβο «τρεις αναρτήσεις σε μια εβδομάδα, εξαφάνιση για ένα μήνα». Καλύτερα να εμφανίζεστε μία φορά την εβδομάδα με πρόθεση παρά πέντε φορές χωρίς τίποτα να πείτε.​

 

Μην απλώς δημοσιεύετε — Ακούστε, απαντήστε, συνδεθείτε

Τα social media δεν είναι διαφημιστική πινακίδα. Είναι μια συζήτηση.​

Οπότε, αν κάποιος αφήσει ένα σχόλιο, απαντήστε. Αν κάποιος μοιραστεί την ανάρτησή σας, ευχαριστήστε τον. Αν οι άνθρωποι κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τους ρόλους ή την κουλτούρα σας — απαντήστε τους ειλικρινά. Όσο περισσότερο αλληλεπιδράτε, τόσο πιο ορατό και αξιόπιστο γίνεται το brand σας. Και η εμπιστοσύνη πηγαίνει πολύ μακριά στην προσέλκυση ταλέντων.​

 

 

Παρακολουθήστε τι λειτουργεί, διορθώστε τι δεν λειτουργεί

Ας μιλήσουμε για αριθμούς — αλλά χωρίς να το κάνουμε περίπλοκο. Δεν χρειάζεται να μετράτε τα πάντα, αλλά πρέπει να γνωρίζετε τι αποδίδει.​

Βλέπουν οι άνθρωποι τις αναρτήσεις σας; (Αυτό είναι η εμβέλεια.)
Αλληλεπιδρούν με αυτές; (Αυτό είναι η εμπλοκή.)

Κάνουν κλικ και υποβάλλουν αίτηση; (Αυτό είναι η μετατροπή.)​

Μόλις δείτε μοτίβα — τι είδους περιεχόμενο ενδιαφέρει τους ανθρώπους, ποια ώρα της ημέρας λειτουργεί καλύτερα, ποιος τόνος αντηχεί — μπορείτε να προσαρμοστείτε. Δοκιμάστε A/B testing σε τίτλους ή αλλάξτε τα οπτικά σας. Διατηρήστε το παιχνιδιάρικο. Παραμείνετε περίεργοι. Ο στόχος δεν είναι η τελειότητα· είναι η βελτίωση.​

 

Τελικές σκέψεις: Μην περιμένετε μαγεία — περιμένετε δυναμική

Το recruitment marketing στα social media δεν θα καλύψει όλες τις θέσεις σας εν μία νυκτί (αν και μερικές φορές συμβαίνει). Είναι ένα μακροπρόθεσμο παιχνίδι. Αλλά λειτουργεί — ειδικά όταν οι άνθρωποι αρχίζουν να αναγνωρίζουν τη φωνή σας, να εμπιστεύονται το περιεχόμενό σας και να μιλούν σε άλλους για την εταιρεία σας.​

Οπότε, να είστε υπομονετικοί, να παραμείνετε συνεπείς και μην ανησυχείτε αν δεν «γίνετε viral». Ο στόχος δεν είναι να γίνετε influencer. Είναι να χτίσετε εμπιστοσύνη, να προσελκύσετε ανθρώπους που ταυτίζονται με την κουλτούρα σας και να δημιουργήσετε μια εμπειρία πρόσληψης που να φαίνεται προσωπική — ακόμα και πριν υποβάλουν αίτηση.​

Αυτό είναι το σύγχρονο recruitment. Και είστε απόλυτα ικανοί να το κάνετε να λειτουργήσει.​


 

Μοιράσου

Αυτό που διάβασα αξίζει:

Είστε HR? Μάθετε πώς να προσλαμβάνετε αποτελεσματικά!

Γίνετε μέλος του ομάδας των εργοδοτών με υψηλά ποσοστά διατήρησης και χαμηλό κόστος πρόσληψης.

Θέλω να μάθω

Θέλετε να κάνετε τη δουλειά σας πιο εύκολη;

Σας καθοδηγούμε για το πώς να διαχειριστείτε αποτελεσματικά το Employer Brand σας στην κοινότητα.

Μάθετε περισσότερα

Σχόλια

0 σχόλια

Κάνε εγγραφή στο Newsletter

Διάβασε ενδιαφέροντα άρθρα από όσους συνεισφέρουν στην κοινότητα του wherewework.gr